Chyba nebo marketing? Reebok v ČR prodával za desetikoruny

Chyba, která pobavila i rozčílila tisíce lidí

Pokud jste někdy snili o nákupu luxusních tenisek za cenu menší než jedno espresso, nejspíš jste právě propásli životní příležitost. Začátkem června 2025 totiž Reebok předvedl scénář, který se bezpochyby zapíše do historie českého internetu.

Koruny místo eur: Jak vypukla nákupní horečka

Představte si, že brouzdáte e-shopem Reeboku a najednou spatříte boty, které běžně stojí tisíce korun, za směšných 80 Kč místo 80 eur. Ano, někdo místo přepočtu cen jen změnil symbol měny, a z tenisek za 2000 Kč se tak staly boty za pár desetikorun.

První zákazníci narazili na chybu už v sobotu 7. června večer a nevěřili vlastním očím. Když objednávky úspěšně procházely, zpráva se bleskově rozšířila po sociálních sítích. Nastalo doslova šílenství.

Češi nakupovali jako o život

Během několika hodin zachvátila nákupní horečka tisíce lidí napříč republikou, podle odhadů šlo o desetitisíce objednávek.
Objednávky létaly do košíků rychlostí světla.
Deset párů tenisek za cenu rodinného oběda?

Žádný problém! Lidé sdíleli screenshoty svých úlovků na Instagramu, Twitteru i Facebooku.

Někteří nakupovali pro sebe, jiní plánovali přeprodat.

Největší otázkou ovšem bylo: „Vážně nám to pošlou?“

Nedělní chaos u Reeboku

V neděli 8. června se firma probudila do nečekaného chaosu. Chybná cenová politika se netýkala jen Česka, ale zasáhla také Rumunsko a Bulharsko. Reebok reagoval rychle a odstranil možnost přepnout ceny na koruny, aby zastavil další nákupy.

Zákazníci netrpělivě čekali na verdikt a média se bavila. „Boty za cenu rohlíku? Reebok nabízí oblečení za hubičku,“ psaly Novinky.cz. Sociální sítě mezitím zaplavily vtipy a memy.

Český internet se bavil na účet globální značky.

Obrázek: TMBK a SZ
Obrázek: TMBK

Geniální marketing nebo obrovské selhání?

Mnozí začali spekulovat, zda nešlo o brilantní marketingovou strategii. „Pokud by nám Reebok boty opravdu poslal, je to lovebrand roku,“ napsal jeden nadšený zákazník. Jenže oficiální vyjádření firmy tyto teorie rychle ukončilo – jednalo se prostě o technickou chybu v přepočtu měn.

Zábava skončila: objednávky byly zrušeny

V pondělí 9. června přišlo definitivní rozuzlení. Reebok oznámil, že všechny objednávky za chybné ceny budou zrušeny. Zákazníci dostali zpět své peníze a jako malou útěchu obdrželi voucher na 10% slevu na další nákup. Tento krok ale mnoho zákazníků označilo za slabou náplast a své zklamání dávali najevo na sociálních sítích.

Bylo to zklamání? Pro zákazníky ano, ale zároveň úleva pro manažery Reeboku. Firma sice ztratila několik dní potenciálního zisku, ale získala masivní publicitu, která má nevyčíslitelnou hodnotu.

Jeden právní pohled na podobnou situaci

Jiří Hradský, právník, který se specializuje na GDPR, NIS2 a právo v technologiích, poukázal na velmi zajímavou, ne všem známou, věc. A sice fakt, že Reebok nebude moci celou „akci“ ani do budoucna marketingově zhodnotit, protože nelze legálně využít data a kontakty objednávajících, se kterými dle svých vlastních podmínek neuzavřeli kupní smlouvu, jelikož nepotvrdili jejich objednávky.

Co jsme si z toho vzali?

Celá kauza ukázala, jak rychle dokáže jedna malá chyba vyvolat obrovskou bouři emocí. Značka Reebok se díky této epizodě stala na pár dní nejslavnější firmou v Česku. Jestli je to ale přínos? To se uvidí.

A co vy? Ulovili jste něco? Nebo patříte k těm, kteří raději příště rovnou koupí tenisky za běžnou cenu? Podělte se o svůj názor v komentářích!

Další novinky můžete číst : PPC novinky

Chcete maximálně využít možnosti Google Ads?

Copywriter / Tester / AI specialist |  + příspěvky

Profesionální hnidopich a šťoural, který na testovaném softwaru nenechá nit suchou a v textu při korektuře objeví i věci, které většina ostatních ani nepovažuje za chybu. Příležitostný psavec a zarytý antiprogramátor, libující si v roli "blba", vůči němuž musí být software "blbuvzdorný". Nově také průzkumník rozvíjejícího se světa umělých inteligencí.

Ve volném čase převážně basák a náruživý pejskař.

SEO/UX/Analytic Specialista |  + příspěvky

SEO/UX/Analytic Specialista ✅ Překonávám bariéry a tvořím mosty mezi weby a jejich návštěvníky ✅

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Přejít nahoru