Google bude muset přerušit podnikání s digitální reklamou dle nařízení Evropské komise

Vlažný přístup Google

Evropská komise začala Google vyšetřovat již před dvěma lety právě v souvislosti s možným podezřením na porušení antimonopolních práv a zneužívání své dominantní pozice v boji proti dalším poskytovatelům digitální reklamy. To vedlo k obavám z narušení hospodářské soutěže. Google se v prvních měsících snažil celou věc napravit, ale jeho přístup byl tak vlažný, že se Evropská komise rozhodla k tomuto razantnímu kroku. K celému případu se vyjádřila evropská komisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová. „Společnost shromažďuje uživatelská data, prodává reklamní prostor a působí jako prostředník pro online reklamu, obáváme se tak, že Google mohl využít svého postavení na trhu k upřednostnění vlastních zprostředkovatelských služeb.“

Monopolní postavení Google

Google, který spadá pod společnost Alphabet, je podle výzkumné společnosti Insider Intelligence největší digitální platformou na světě. Její tržní podíl představuje 28 % celkových globálních příjmů z reklamy. Tyto příjmy jsou pak rozděleny mezi Gmail, Google Play, Google Mapy, Ad Manager, Youtube, AdMob a Adsense. Celkově se tak jedná o příjmy ve výši 225 miliard dolarů (pro představu 4,9 bilionu korun). To je údajně 79 % celkových příjmů společnosti.

Jak to Google bude řešit?

Jediným možným řešením je dle Evropské komise pouze povinný prodej určité části služeb. Tím by se značně zmenšil podíl Google na trhu s digitální reklamou a to by mohlo pomoci znovu nastolit rovnováhu na základě férové hospodářské soutěže.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru