Nový Google Core & Spam Update Březen 2024: Co aktualizace přináší a jak se s ní vypořádat?

Už na přelomu února a března jsme zaregistrovali nějaké drobné nuance ve výsledcích vyhledávání. Pozice začaly poskakovat častěji než obvykle a některé weby začaly dokonce úplně mizet z výsledků vyhledávání. A pak přišlo oficiální vyjádření Google. Nový Core & Spam update je venku a pomalu rolluje mezi všechny dotčené weby. A padají první hlavy.

Co update obsahuje? A jak předcházet tomu, aby vás podobné aktualizace nezasáhly? O tom níže v článku.

Co je hlavním cílem této aktualizace?

Těmito podstatnými aktualizacemi se Google snaží omezit, či úplně odstranit očividný spam ve výsledcích vyhledávání. Už dlouho se Google potýká s nekvalitním obsahem a jeho velmi častým výskytem v SERPu (výsledky vyhledávání). To pak podstatně ztěžuje vyhledávání relevantních informací běžným uživatelům Google a vrhá to špatný stín na celý vyhledávač. Vše se navíc umocnilo příchodem generovaného obsahu na základě AI. S nekvalitními weby se tak doslova roztrhl pytel. Co se tedy Googlu konkrétně nelíbí?

  • Nekvalitní, neoriginální a nerelevantní obsah
  • Aktivní získávání nekvalitních zpětných odkazů.
  • Zneužívání expirovaných domén pro jiné účely, než k jakému sloužily za účelem manipulovat výsledky vyhledávání.

Primárním cílem Googlu je pak dosáhnout až 40% úbytku nechtěného spamu ve výsledcích vyhledávání. To zní jako poměrně radikální řez. Samozřejmě, jako s každým updatem, to mohou odnést i někteří nevinní provozovatelé webů. V drtivé většině ale zase tak nevinní nejsou a zjistí se, že celou dobu balancovali na velmi tenké hranici mezi kvalitním obsahem a spamem a tEď do toho spamu spadli oficiálně. Jak tedy takovému „průseru“ předcházet?

Naše doporučení

Zatím se ani jeden z našich klientů do podobné situace naštěstí nedostal. Pracujeme totiž s jejich obsahem tak, abychom tomu předcházeli dlouho dopředu. Co když se ale dostanete na šikmou plochu a spadnete do zasažených webů touto aktualizací? Je už pozdě? Jak tomu předejít a klidně spát?

  • Hlídejte si kvalitu odkazového portfolia. Pokud zjistíte, že na Vás převážně odkazují spamové katalogy a nekvalitní zdroje, nebojujte s větrnými mlýny a nesnažte se od nich distancovat. Naopak věnujte čas, energii a prostředky na získávání těch kvalitních a důvěryhodných. Ty totiž naprosto převáží celou hodnotu portfolia zpětných odkazů a spam Vás nemusí trápit.
  • Publikujte kvalitní a důvěryhodný obsah. Téma si důkladně nastudujte, pište o něm jasně, pravdivě a používejte důvěryhodné zdroje. Nezapomeňte na relevantní uvedení data publikace, autora, včetně možnosti ho kontaktovat. Témata vybírejte tak, aby opravdu plnila účel a odpovídala na to, co uživatelé hledají.
  • Pracujte na důvěryhodnosti a šíření Vašeho brandu. Silný brand bude působit důvěryhodně a stanete se v oboru pomyslnou autoritou.
  • Sledujte průběžně, alespoň jednou měsíčně (třeba v rámci našeho měsíčního newsletteru) novinky z oboru. O změnách, pravidlech hry a budoucnosti se dozvíte dopředu a budete mít možnost se připravit dříve, než přijde nějaká nepříjemná situace.

Pokud jste byli zasažení manuální penalizací, o které se dozvíte nahlédnutím do vaší Google Search Console, tak je nejvyšší čas něco dělat. Nic není ztraceno, nicméně získat si znovu důvěru Google je mnohdy běh na delší čas. Velmi často jsou to měsíce tvrdé práce na přepracování strategie, obsahových změnách i retrospektivně a získání autority.

Zdroje, ze kterých byly informace čerpány:

Náhledový obrázek vznikl díky Image by GraphiqaStock on Freepik

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru