Jak Youtube a Facebook (ne)řeší podvodnou inzerci

YouTube a Facebook jsou na tenkém ledě, protože pořád neřeší podvodný obsah, což pro ně může být drahá záležitost. Přestože by měly tyhle velké sociální sítě bojovat proti podvodům, zdá se, že to berou trochu na lehkou váhu. I když je na ně upozorněno, podvodné inzeráty s lákavými nabídkami na snadný výdělek stále visí na stránkách. YouTube se brání tím, že podvodníci jsou vychytralí a umí obejít jejich ochranný systém.

Na YouTube můžete narazit na reklamy, kde Petr Pavel nebo šéf ČEZ Daniel Beneš nabízejí Čechům úžasné tipy, jak vydělat tisíce korun, aniž byste museli makat. A lidé na to skáčou. V Opavě už policie řešila dva případy, kde lidé přišli o hodně peněz, protože si mysleli, že investují do akcií ČEZ na doporučení Pavla a Beneše.

YouTube nesmazal ani reklamy, co lákají lidi na rychlé zbohatnutí, i když byly nahlášené. Google, coby vlastník YouTube, říká, že podvodníci jsou moc chytří a přetíží jejich kontrolní systémy. Takže i když něco nahlásíte, neznamená to, že to hned zmizí.

Sociální sítě jako YouTube nebo Facebook vydělávají hlavně na reklamě, a proto se moc nechtějí dotknout inzerentů, aby si neublížili finančně. Mají sice systémy na kontrolu obsahu, ale ty nejsou tak přísné jako v tradičních médiích. A když už někdo chce reklamu na YouTube prověřit, tak má smůlu, protože v Centru transparentnosti Googlu najdete jen ověřené inzerenty.

Věc je v tom, že YouTube a Facebook musí dodržovat nová pravidla, která jim říkají, že musí odstraňovat nezákonný obsah. Ale pokud o něm nevědí, nejsou za něj zodpovědní. A pokud neodstraní nezákonný obsah, hrozí jim velké pokuty. Ale všechno záleží na tom, jak je reklama nahlášená a kolik lidí ji nahlásilo.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru