Sociální sítě hýbou světem, o čemž jsme se mohli přesvědčit hned v lednu, proto vám teď přinášíme ty nejzajímavější novinky ze sociálních sítí, které by vám rozhodně neměly uniknout. Proto se pohodlně usaďte a pusťte se do toho. Přejeme vám příjemné čtení.
Pozor na nový typ podvodů na Messengeru, který se šíří Českem
Českem se v lednu prohnaly falešné zprávy od podvodníků, kteří se vydávali za zástupce společnosti Meta, aby z uživatelů Facebooku vylákali přihlašovací údaje s pohrůžkou deaktivování účtu. Zprávy, které jsou označeny jako “Důležité oznámení”, obsahují podvodný odkaz, který po kliknutí vede na stránky s požadavky na osobní údaje včetně přihlašovacích údajů a hesel. Vše je psáno gramaticky bezvadnou češtinou, takže na první pohled nevzbudí podezření. Není to samozřejmě první podvod tohoto druhu, přesto společnost Meta upozorňuje všechny uživatele, že nikdy nekomunikuje prostřednictvím zpráv na Messengeru a nabádá k ostražitosti.
Den ochrany osobních údajů
28.1. byl již 43. mezinárodní Den ochrany osobních údajů a tento den využila společnost Meta k tomu, aby představila své plány investic do programu ochrany osobních údajů, do kterého v posledních šesti letech investovala již 8 miliard dolarů. Nezbývá než doufat, že podobných podvodů, jako v lednu v Česku, nás bude potkávat čím dál míň.
https://www.socialmediatoday.com
Meta zavádí první prvky komunitních poznámek
Společnost Meta plánuje během několika měsíců nasadit na své platformy Facebook a Instagram komunitní poznámky u článků a příspěvků, podobně jako již nějakou dobu fungují na síti X. V praxi by tato novinka měla nahradit ověřování faktů třetích stran k vyloučení falešného obsahu. Pokud uvidíte příspěvek s podezřelým nebo matoucím obsahem, připnete k příspěvku poznámku s vaším postřehem, který bude následně zveřejněn, pokud skupina přispěvatelů pověřená jejím prověřením zhodnotí oprávněnost vašeho postřehu. Komunitní poznámky se nebudou moci přidávat k placeným reklamám a v jednání jsou placené příspěvky celebrit a influencerů. Na to si budeme muset ještě počkat.
https://www.socialmediatoday.com
https://www.socialmediatoday.com
Instagram představuje nový feed profilu
Dlouho očekávaná novinka na Instagramu je konečně tady! Platforma se rozhodla vyjít vstříc uživatelům a tomu, jakým způsobem nahrávají své fotky a videa, a rozhodla se zatočit s doposud zobrazovanými miniaturami ve tvaru čtverců v poměru 1:1, které by nově měly nahradit svislé obdélníky v poměru 4:5, které více odpovídají formátu Reels a nejčastěji nahrávanému obsahu. Tak snad už bude konec vylaďování feedu pro co nejlepší vizualizaci. Tak co, už jste si zkontrolovali váš feed na profilu?
https://www.socialmediatoday.com
Instagram oficiálně prodlužuje Reels na 3 minuty
Ačkoliv před nedávnem Instagram nedoporučoval vkládat Reels delší než 90 sekund z důvodu horšího výkonu, přesto nakonec vyšel vstříc uživatelům a umožnil jim vkládat 3 minutové videa. Spekuluje se i o tom, že se Instagram snaží přilákat uživatele TikToku kvůli nejisté situaci TikToku v USA. Ať tak či onak, nyní si můžete vybrat mezi 3 minutovým a 90 sekundovým videem, které si můžete sami upravit přímo v aplikaci Instagram. Hlavní je, aby váš obsah vaše sledující zaujal. Ale o tom zase někdy příště.
https://www.socialmediatoday.com
Síť X zavádí nově štítky pro parodické účty
V minulosti často docházelo k předstírání identity a k dezinformacím kvůli zveřejňování obsahu pod jiným jménem. X se tomu nyní snaží zabránit povinným štítkováním profilů, aby si uživatelé byli vědomi, že se nejedná o seriózní, nýbrž parodický obsah. Opatření má zabránit klamání uživatelů, případně pokusům o podvod nalákáním důvěřivých uživatelů.
https://www.socialmediatoday.com
Zákaz TikToku v USA
Jistě vám neunikly třaskavé informace o zákazu TikToku v USA, které se během ledna prohnaly celým světem. Kvůli zákonu na ochranu bezpečnosti, který vstoupil v platnost 19.ledna, byla populární sociální síť na několik hodin vypnuta a 170 milionů uživatelů ji tak nemohlo používat. Apple a Google na tuto skutečnost okamžitě zareagovali a stáhli TikTok ze svých obchodů s aplikacemi, takže kdo neměl TikTok v mobilu, si jej již nemůže stáhnout. Díky zásahu znovuzvoleného prezidenta Trumpa byl TikTok byl po několika hodinách opět uveden do provozu a v současnosti jedná s čínským majitelem ByteDance o budoucnosti TikToku v USA. Spekuluje se o prodeji poloviny akcií čínského giganta americké společnosti Microsoft nebo Oracle, ačkoliv z druhé strany se ozývají náznaky ByteDance, že TikTok není na prodej. Počkejme si počkat na konečné rozuzlení, v příštích novinkách ze sociálních sítí si k tomu řekneme více.
https://www.socialmediatoday.com
LinkedIn v České republice
Čeští manažeři dominují na LinkedInu ve střední Evropě
Podle nedávného výzkumu jsou čeští top manažeři na LinkedInu nejviditelnější v rámci středoevropského regionu. V první pětici nejvíce sledovaných generálních ředitelů se umístili hned čtyři zástupci z České republiky:
Klaus Zellmer, Škoda Auto – 45 773 sledujících
Tomáš Salomon, Česká spořitelna – 24 122 sledujících
Jan Juchelka, Komerční banka – 20 054 sledujících
Daniel Beneš, ČEZ – 19 928 sledujících
Tento úspěch podtrhuje význam LinkedInu jako klíčové platformy pro profesionální networking a budování osobní značky mezi českými lídry.
Workshop „Být či nebýt IN“ pro marketingové týmy
Asociace komunikačních agentur (AKA) uspořádala 22. ledna 2025 workshop s názvem „Být či nebýt IN – Efektivní využití LinkedInu pro marketingový tým“. Pod vedením experta Martina Hoška se účastníci seznámili s praktickými strategiemi pro budování značky, získávání klientů a profesionální networking na této platformě. Workshop nabídl komplexní pohled na efektivní využití LinkedInu pro marketingové týmy, které chtějí maximalizovat svůj dosah a výsledky.
https://www.aka.cz/clanek/byt-ci-nebyt-in-efektivni-vyuziti-linkedinu-pro-marketingovy-tym-22-1-2025
Aktualizace platformy LinkedIn
V lednu 2025 LinkedIn představil několik nových funkcí a vylepšení zaměřených na zlepšení uživatelského zážitku a efektivity:
- Vylepšené analytické nástroje: Uživatelé nyní mají přístup k podrobnějším statistikám o svých příspěvcích, což jim umožňuje lépe porozumět dosahu a zapojení publika.
- Nové možnosti personalizace profilů: Přidány byly nové sekce a šablony pro prezentaci dovedností a projektů, což uživatelům umožňuje lépe zdůraznit své profesionální zkušenosti.
- Integrace s nástroji třetích stran: LinkedIn nyní podporuje širší integraci s externími aplikacemi pro správu projektů a komunikaci, což usnadňuje sdílení informací a spolupráci přímo na platformě.
Tyto aktualizace reflektují snahu LinkedInu neustále se přizpůsobovat potřebám svých uživatelů a poskytovat jim nástroje pro efektivnější profesionální komunikaci a networking.
https://www.heyorca.com/blog/linkedin-social-news
Další novinky můžete číst : Sociální sítě novinky
Začněte ještě dnes a transformujte svůj byznys pomocí efektivních strategií na sociální sítě od Webmium!