Já sním o Vánocích…vy se na ně raději připravte

Co se v článku dozvíte:

  • že se blíží Vánoce
  • jak se na ně připravit
  • kdy s přípravami začít
  • proč to nepodcenit

Sto dní do nadílky

Když se v září řekne “Vánoce”, mohlo by se zdát, že na přípravy je příliš brzy. Když se řekne “100 dní do Vánoc”, někomu to může znít naléhavěji, ale pořád to vypadá, že času je ještě dost. Není to tak docela pravda. Přibližně třetina Čechů začíná s nákupem dárků už v říjnu, někteří dokonce ještě dřív. Další zhruba dvě pětiny vydrží do listopadu. Pouze asi čtvrtina lidí nakupuje až během adventu, ovšem najdou se i jedinci, kteří shánějí dárky na Štědrý den ráno. Nikdo po vás tedy nechce, abyste honem běželi do sklepa pro krabice s ozdobami a vyrazili do lesa na chvojí, na zdobení e-shopu motivy svíček a skleněných koulí je také ještě brzy, ale až budete na podzim spouštět tu skutečnou sváteční kampaň, bude se vám jistě hodit, budete-li na ni náležitě připraveni. Jak?

Poznejte své zákazníky

Něco málo už o nich jistě víte, ale nákupní preference ve vztahu k Vánocům mohou být poněkud odlišné. Pokud budete mít dostatek dat, Google Analytics a podobné nástroje vám jistě napoví, co by právě vaši zákazníci mohli chtít nadělit pod stromeček. Personalizovaná reklama šitá na míru je pak tou správnou cestou, jak přimět Ježíška, aby nakoupil právě u vás.

Plánujte!

Zní to jednoduše, ale obnáší to mnohé. V podstatě jde o to mít co nejpřesnější marketingový plán a jemu odpovídající rozpočet. Když už máte představu o tom, co budou vaši klienti pod stromeček chtít, objednejte to raději hned. Dodavatelé před svátky většinou nestíhají a mohli byste pak pozdě Bycha honit. Také si rozmyslete, jestli máte sami k dispozici dostatek pracovních sil, abyste vánoční nápor zvládli. Nějaký ten brigádník by se vám možná mohl hodit. Pokud se chystáte nalákat zákazníky na slevy, dobře si je propočítejte, aby byly opravdu lákavé, ale zároveň jste na nich neprodělali. A aby to byly skutečné slevy!

Dejte o sobě vědět včas

I tato rada je spíše obecnějšího rázu, povědomí o své značce přece budujete celou dobu, ale právě několik týdnů před zahájením ostré předvánoční kampaně je to vhodnější než kdy jindy. Je pravděpodobnější, že se potenciální zákazník vydá pro dárky právě k vám, pokud o vás bude už dopředu vědět.

Jděte klientům naproti

Kromě dobře cílené reklamy bude pro váš byznys také velmi prospěšné, když zákazníkům nakupování co nejvíc zjednodušíte. Nenechte je dlouze procházet stovky položek vašeho sortimentu, to je totiž dříve či později otráví a nákup nedokončí. Můžete se jim pak sice připomínat a lákat je zpět, což se v mnoha případech možná i podaří, ale pro vás i pro zákazníka to bude znamenat energii vynaloženou navíc. Mnohem jednodušší je nabídnout kupujícímu rovnou to, co pravděpodobně koupí. Pokud za tímto účelem můžete sáhnout po nejnovějších technologiích, jako je například rozšířená nebo virtuální realita, udělejte to. Snažte se využít co nejvíc různých platforem a zaujmout tak co nejrůznější cílové skupiny.

Připomínejte se

Věrnost je sice ušlechtilou ctností, ale pokud jde o zákazníky, raději na ni nespoléhejte. Rozhodně se vyplatí vynaložit nějaké prostředky a energii na to, aby vám klienty nepřebrala konkurence prostě proto, že na vás zapomněli. Vždycky je levnější si zákazníky udržet než získávat nové. Můžete rozesílat newslettery, používat personalizovanou reklamu, nebo oslovovat právě ty návštěvníky vašeho e-shopu, kteří svůj nákup u vás z nějakého důvodu nedokončili.

Až se zima zeptá,…

Mějte připraveno i něco víc než dva svetry. Mailingový seznam, PPC kampaně, obsah sociálních sítí a koneckonců i tu vánoční výzdobu je dobré nachystat dopředu, dokud je ještě klid. Vánoce jsou sice především svátkem duchovním, jsou ale také výjimečnou příležitostí pro váš byznys. A konkurence o tom ví…!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru