Letos v Česku očekáváme útratu v reklamě 121 miliardy korun

Pro rok 2020 by měly dle nynějších predikcí celosvětové mediální skupiny Dentsu Aegis Network vzrůst reklamní investice v Česku o necelých 6%.
Celosvětově se pak jedná o necelá 4%, což je zhruba 14 bilionů korun.

Celosvětový růst očekáváme v období amerických prezidentských voleb, Olympijských her v Tokiu či Mistrovství Evropy ve fotbale.

V případě prezidentských voleb se očekává obrovská investice do sociálních sítí, které se v předchozích volbách ukázaly jako nejefektivnější nástroj k získání voličů.

Sociální sítě budou letos hrát prim v otázce investic do digitální reklamy, která pohltí necelou polovinu (46%) všech mediálních rozpočtů ve výši přesahující 6 bilionů korun.
Druhá v pořadí je televize s 31% procenty a 4,4 biliony korun.

Naopak nejdramatičtější pokles se týká tištěné reklamy.

Rozpočty jsou očištěny od agenturních poplatků. Pro účely celosvětového a regionálního srovnání jsou následně převedeny na americký dolar průměrným ročním kurzem.

Všechny odhady si můžete přečíst zde.

zdroj: www.dentsuaegisnetwork.com

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru