Google pro nás letos chystá jednu novinku za druhou a tou poslední je novinka, kterou Google asi nepotěší všechny, kteří své produkty a služby propagují pomocí placené inzerce Google Ads. Ve svém prohlášení Google uvedl:
“V zájmu zachování našich standardů ochrany osobních údajů a posílení ochrany údajů o uživatelích jsme provedli změny v našem přehledu vyhledávacích dotazů tak, aby obsahovaly pouze výrazy, které hledal značný počet uživatelů. Pokračujeme v investování do nových a efektivních způsobů sdílení poznatků, které inzerentům umožňují činit důležitá obchodní rozhodnutí.”
Google již bohužel neuvádí, jak velké množství je “značný počet uživatelů”. V Google nápovědě se pak můžeme dozvědět toto:
![Novinky Google Webmium](https://uploads-ssl.webflow.com/5767b4eb3a9c9e1015d06770/5f686266209a0ba023196b85_KQw9Is6KTaBPVuBiBQYjPe8GPEya28bX3aoQ9LF4q018hKRhDKNoBwy7Je-gFlHFBbm4Ndot0Xct8Aakj6kpUQunKMeIbGPOFQ2E4cy6FZVCXBAOy4Y3o_lrLQet4h3Ib2pL82zZ.png)
Co se tedy stane, pokud vyhledávací dotaz získá pouze jedno kliknutí? Jak zjistím, za jaké vyhledávací dotazy přesně platím? Tyto a další otázky si kladou miliony uživatelů po celém světě.
Zdroj uvádí, že Google Ads skrývá až 28% hledaných výrazů, čistě statisticky za každých 100 000 kliknutí, která získáte, se Vám zobrazí údaje o hledaných výrazech pro 77 000 těchto kliknutí.
Uvedené informace značně znepokojily uživatele uvedené reklamní platformy, jelikož inzerenti byli doposud zvyklí mít přístup k údajům o všech vyhledávacích dotazech, jelikož za tato kliknutí platí Googlu a řada z nich se tak obává o svůj marketingový rozpočet.
Co vše nám tato novinka přinese a co dalšího Google chystá, na to si budeme muset počkat.
Zdroj: searchengineland.com, searchenginejournal.com, support.google.com