Novinky v PPC duben 2024

Copilot v Microsoft Ads pro všechny

Společnost Microsoft oznámila že AI služba Copilot je k dispozici všem inzerentům, v rámci reklamní platformy Microsoft Advertising Platform. Tato nová funkce přichází měsíc poté, co Microsoft rozšířil testovací skupinu.

Copilot umožňuje inzerentům efektivněji využívat svůj čas tím, že přebírá rutinní úkoly. Inzerent se tak může více zaměřit na strategická rozhodnutí a zlepšení celkové výkonnosti reklamních kampaní.

Copilot v rámci Microsoft Ads nabízí řadu funkcí, včetně konverzačního chatu, doporučení pro kreativy reklam jako jsou obrázky nebo přímo generování obrázků a textů.

Zdroj: https://searchengineland.com/microsoft-brings-copilot-to-the-advertising-platform-for-all-440026

Nové AI funkce pro Performance Max kampaně

Google nedávno oznámil přidání nových AI funkcí pro Performance Max (PMax), které mají inzerentům poskytnout ještě více možností a nástrojů pro optimalizaci jejich reklamních kampaní.

Jednou z nových funkcí je režim Customer Value, který je momentálně v beta verzi. Tato funkce má pomoci inzerentům PMax identifikovat a získat zákazníky s vysokou hodnotou, kteří přispívají ke zlepšení výkonnosti kampaní.

Další novinkou je cíl Customer retention, také v beta verzi, který se zaměřuje na obnovení kontaktu se ztracenými zákazníky a zlepšení retence.

Google také představil podrobné demografické údaje, jako je informace o věkových skupinách a pohlaví, které jsou nyní k dispozici v nástroji Audience Insights. Tento nástroj umožňuje inzerentům lépe porozumět demografickým skupinám a využívat tato data k vytváření cílenějších reklamních kampaní.

Další novou funkcí je možnost získání poznatků o rozpočtovém tempu kampaně v reálném čase. Tato funkce umožňuje inzerentům sledovat výdaje, prognózy výkonnosti konverzí a analyzovat tempo kampaně, aby identifikovali strategické oblasti pro optimalizaci rozpočtu.

Nakonec, inzerenti Performance Max nyní mohou vyloučit konkrétní IP adresy na úrovni účtu, což umožní snížit plýtvání rozpočtem na nechtěné reklamní interakce.

Tyto nové funkce AI pro Performance Max poskytují inzerentům rozšířené možnosti a nástroje pro lepší řízení a optimalizaci jejich reklamních kampaní na platformě Google.

Zdroj: https://searchengineland.com/google-performance-max-new-ai-features-440031

Nové štítky u produktů v Google Nákupech

Google nedávno představil novinku pro obchodníky v rámci reklamní platformy Google Nákupy – konverzní štítky. Tyto štítky představují odznaky sociálního důkazu, které přímo ve výpisech reklam v Google Nákupech zvýrazňují oblíbenost produktu během nákupu.

Nové konverzní štítky, jako například „nejprodávanější“ nebo „nedávno zde nakoupilo 1 000 lidí“, poskytují obchodníkům možnost prezentovat vizuální informace o prodejních úspěších produktů přímo v reklamních výpisech.

Google uvádí, že konverzní štítky mají několik výhod pro obchodníky. První je zlepšení celkového zážitku zákazníka tím, že pomáhá zvýraznit nejlepší produkty. Dále pomáhají budovat důvěru a poskytují sociální důkaz, zdůrazňující interakce s produktem ostatními zákazníky. Nakonec, díky konverzním štítkům mohou výpisy reklam vyniknout a vést k vyššímu počtu nákupů. Tato nová funkce přináší obchodníkům větší možnosti pro efektivní prezentaci svých produktů a zvýraznění jejich úspěchů při nákupu prostřednictvím Google Nákupů.

Zdroj: https://searchengineland.com/google-shopping-ads-get-conversion-annotations-440394

Omezení funkčnosti pozastavených reklamních účtů v Google Ads

Google plánuje v červnu 2024 zavést omezení pro pozastavené účty Google Ads, což ovlivní akce, které inzerenti mohou provádět během doby, kdy jsou jejich účty pozastaveny.

Tato změna se zaměřuje na klíčové funkce, jako je fakturace, odvolání/ověřování, nastavení zabezpečení a navigace v účtu. Jiné akce, jako je úprava kampaní nebo vytváření nových reklamních aktivit, budou inzerentům s pozastavenými účty zakázány. Tato opatření mají posílit kontrolu společnosti Google nad pozastavenými účty a zároveň umožnit omezený přístup pro vykonání klíčových úkonů, včetně vyúčtování, nastavení účtu a procesů odvolání. Tímto krokem se Google snaží lépe řídit a omezit možnosti provádění aktivit inzerentům, jejichž účty byly pozastaveny.

Zdroj: https://searchengineland.com/google-limits-functionality-of-suspended-ads-accounts-440472

Příjmy Google z vyhledávání opět meziročně vzrostly

Vyhledávání na Googlu zaznamenalo významný meziroční nárůst příjmů o 14 % na 46 miliard dolarů v prvním čtvrtletí roku 2024, což představuje výrazný růst ve srovnání s 40 miliardami dolarů za stejné období v roce 2023. Tento nárůst přispěl k celkovému meziročnímu zvýšení příjmů z reklamy Google o 13 % na 61 miliard dolarů v prvním čtvrtletí 2024, ve srovnání s 54,5 miliardy dolarů v roce 2023.

Největší skok v příjmech z reklamy zaznamenal YouTube, kde příjmy dosáhly 8 miliard dolarů, což představuje 20% nárůst oproti 6,6 miliardy dolarů v prvním čtvrtletí 2023. Tento trend byl podpořen záměrným potlačením blokátorů reklam ze strany Google v minulém roce. Tato data svědčí o silné výkonnosti vyhledávání Google a YouTube jako klíčových pilířů růstu příjmů pro společnost Alphabet v prvním čtvrtletí roku 2024.

Zdroj: https://searchengineland.com/google-search-revenue-increases-14-yoy-to-46-billion-440001

Další novinky můžete číst : PPC novinky

Chcete maximálně využít možnosti Google Ads?

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru