Srpnové lážo plážo e-commerce

I druhý prázdninový měsíc se nesl ve znamení poklidných vod
e-commerce. Však odpočívat se musí. Obzvlášť teď, před vrcholem nákupní sezóny.
Kdo čerpal síly a zároveň plánoval, bude skvěle připraven na vánoční příliv objednávek.

Je pronajatá doména Titanikem?

Poklidnou hladinu přece jen pár bouří zčeřilo. Přímo
hromobití se sneslo na Pepu. Druhý největší slevový portál pepa.cz přišel
začátkem srpna o svoji doménu. Jak je to možné? Pepa fungoval na pouze
pronajaté doméně a její vlastník se rozhodl nadále ji portálu nepronajímat.
Ředitele Petra Sýkoru čekalo pár bezesných nocí a hodně práce, ale celou
situaci zvládl bravurně. Na konci prázdnin si už zákazníci mohli zájezdy
vybírat na webu klido.cz. Co z celé kauzy vyplývá pro vás? Nespoléhejte se
pouze na pronájem. Staňte se vlastníkem
domény
a poplujete bez potopení.

EVA utekla z ráje a zabydlela se v Mall.cz

O tom, že žijeme v moderní době plné technologických
vychytávek není potřeba polemizovat. Vše se digitalizuje a automatizuje. E-commerce
rozhodně nezaostává. Sklady velkých eshopů pomalu začínají obsluhovat roboti a o
prázdninách na zákazníky Mall.cz vyskočila na Facebook Messengeru EVA. Chatbot,
pardon chatbotka.  Prozatím pomáhá
s výběrem kávovarů, s reklamací a zodpovídá na nejčastější dotazy. Jak
rychle se naučí komunikovat zbytek sortimentu, uvidíme. Jedno je však jisté.
EVA jasně ukazuje, kterým směrem se zákaznická podpora bude
v následujících letech ubírat.

Slevomat v Británii, Koloniál v Košíku

Zatímco si děti venku užívaly volna, v kancelářích
známých portálů se hrála populární hra. Škatulata, škatulata. Hýbalo se
majiteli a investory. Slevomat Group si konečně plácnul s britskou firmou Secret
Escapes a ta teď rozšíří své bohaté portfolio i do našeho regionu.

Nákup potravin z domova se stane pro mnohé uživatele
pohodlnější. Už si nemusí lámat hlavu, jestli se zásobí v Koloniálu nebo
v Košíku. Obě značky se spojily v jednu. Košík.cz.

E-commerce stále roste

Prolomí letošní rok 100 miliardovou hranici tržeb
z eshopů? Vše zatím nasvědčuje tomu, že ano. Podle společnosti APEK už
vzrostl podíl e-commerce na 9,5 % celkového objemu maloobchodních tržeb. Proč
lidé od nákupů na eshopech očekávají? Víc než nejlepší cenu chtějí, rychlost dodání, širokou nabídku zboží a
dobrou komunikaci s obchodem
. Dejte jim přesně tohle a ukrojte si
z těch miliard svůj podíl.

GDPR se blíží

V květnu 2018 čeká na podnikatele další povinnost.
GDPR. Zpřísněná ochrana osobních dat
ovlivní i e-mailing. Srpnový workshop Mailkitu se zabýval právě touto
problematikou. Nejvíce změn už představil Seznam.cz. Ten s nástupem GDPR
začne dohlížet na to, aby každý uživatel měl implementovaný Double opt-in.  Tato vymoženost zajistí, že zpráva bude
doručena tomu, komu je odesílána.
žádný SPAM
. Za nevyžádanou poštu budou označovány i celoobrázkové e-maily,
které stejně 43 % příjemců ani neotvírá.

Kam v září?

Pojďme se v září inspirovat dětmi a občas zasednout do
školních lavic. Pokud chcete zůstávat v obraze, je dobré si čas od času
připomenout, co nového se chystá a kam směřují trendy. Mezi plánovanými akcemi
nás zaujal:

Google Developer Days
Europe
– dva dny v Krakově, které by měl absolvovat každý vývojář. 5.
a 6. září Google pořádá konferenci napěchovanou technologickými novinkami,
která se v dohledné době nebude opakovat. Ne, tak blízko našich hranic.

E-Business Forum 2017
– hlavním tématem podzimního fóra je expanze. Jestli už vás nebaví přešlapovat
na místě a chcete se pustit o trochu dál do světa, neměli byste si tuto událost
nechat ujít. Zapište si do diáře 25. září, jako den, který věnujete budoucnosti
své firmy.

PR v digitální
éře
– nepodceňujte PR, komunikace je základ všech vztahů. Tedy i těch se
zákazníkem. Jak na PR, se dozvíte 20. září v Praze Na Pankráci.

A co budete dělat v září vy? Máte super tip na nějakou
zajímavou akci? Podělte se s námi o něj. A se svými přáteli třeba zase o
tento článek. Stačí kliknout na tlačítko „sdílet“.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru