Rozšíření o formulář pro YouTube videa a reklamy Discovery
Inzerenti nyní mohou používat nové rozšíření v reklamách na YouTube a v reklamách Discovery, které se zobrazují v Gmailu, Discover feedu a na domovské stránce YouTube a to rozšíření o formulář. V následujících měsících by toto mělo být dostupné i pro další kampaně v obsahové síti. Do formulářů bude možné vkládat otázky (na základě předem nastavených otázek) v závislosti na daném odvětví.
Zdroj: https://searchengineland.com/google-extends-lead-forms-to-youtube-discovery-campaigns
Zvýraznění prvního titulku v reklamách
Reklamy ve vyhledávací síti procházejí testem zvýraznění prvního titulku. Ten se zobrazí větším písmem. Týkat by se to mělo reklam, které se zobrazí v horní části obrazovky. Díky tomuto testování by si měly reklamy zajistit vyšší míru prokliku a zaujmout vás na první pohled.
![webmium novinky srpen 2020](https://uploads-ssl.webflow.com/5767b4eb3a9c9e1015d06770/5f5096c86dabeffdc2f7de7d_mEHxfKSZDnvXKHCA7tQT1nfz2RA4n43gvtMF3Bj4tvdVao0HAEmBbtEzUvr1OOzjcCB4q0aae4EyIUGz--HucYkGDJCrAlimtXYZlNKxMnix3VDP9UKcJ4YNNUiQXfaNgSuBJGHGvDBXaUg1MQ.jpeg)
Zdroj: https://searchengineland.com/google-blows-up-ad-headline-font-in-new-test
Novinky v kampaních na aplikace
Vychytávky, které mají zjednodušit proces vytváření a zajistit více konverzí.
- Nová strategie – maximalizace konverzí – zajistí co nejvíce instalací za co nejkratší dobu
- Jednodušší požadavky pro rozměry obrázků – nově nahraje inzerent tři poměry stran, aby se mohly reklamy přizpůsobit různým formátům kampaně, dále se zvyšuje limit
Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-rolling-out-multiple-updates
Problém s vytvářením rozšířené textové reklamy – ETA
Možnost vytvoření rozšířené textové reklamy se v nových účtech Google Ads přestala zobrazovat a k dispozici je pouze responzivní textová reklama. Nic ale není ztraceno, na obrazovce je možnost při tvoření responzivní reklamy přepnout do režimu ETA – rozšířená textová reklama. Zatím se neví, zda se jedná o chybu nebo záměrnou snahu upřednostnit pouze responzivní textové reklamy.
![https://searchengineland.com/figz/wp-content/seloads/2020/08/google-ads-rsa-dan-thies-800x276.png](https://uploads-ssl.webflow.com/5767b4eb3a9c9e1015d06770/5f5096c89ebeb5597d810e28_jCouyprzd2iqrZrXh6eAUWIzpLc7Gyz1ASv6FalIi6FqZCxcMuAQAGm7IVfFxigGugNpXt3PCTeWrDjR-N2epVsYjIsVQjL2ATltcA4HG7XhGcqzK_7EOBduu1FQ37fKXq0BfV5czXaaDVSN0g.png)
Zdroj: https://searchengineland.com/is-google-prepping-to-phase-out
Google bude blokovat reklamy
Google uvedl, že bude blokovat reklamy, které budou porušovat tyto zásady:
- Ty, které budou větší než 4MB
- Ty, jejichž časové nároky na CPU přesáhnou délku 60ti sekund
To může ovlivnit společnosti, které sázejí na videa s dlouhým obsahem. Tyto změny by měly přijít v platnost koncem srpna 2020.
Zdroj: https://www.adexchanger.com/platforms/googles-heavy-ads-intervention-is-coming
Závěrem
Připomínáme, že od 1.9.2020 se změnila pravidla některých atributů ve feedu v Google Ads.
- Description – popis bude povinný u všech produktů
- U kategorií jako je oblečení, bude povinný atribut jako je barva nebo velikost
Pokud tyto atributy budou v reklamě chybět, neznamená to jejich zamítnutí, ale přednostně se budou zobrazovat ty reklamy, které budou všechny tyto náležitosti obsahovat. Změny provedete v Mechant Center na stránce Diagnostika.