Marketingové novinky červen

Reklamy na kryptoměnu

Ve Spojených státech od 3. srpna 2021 Google povolí reklamu na kryptoměnu. To s sebou nese zpřísnění podmínek, inzerenti budou muset dodržovat určitá pravidla a být certifikováni Googlem. Přihláška bude zveřejněna 8. července 2021, žádné certifikace před tímto datem nebudou brány v úvahu.

https://www.seroundtable.com/google-ads-allow-cryptocurrency-ads-31529.html

Automatické rozšíření o lokalitu

Google oznámil, že do reklam může automaticky přidat rozšíření o lokalitu. Pokud ve svém účtu nemáte zadaná žádná místa, může je Google přiřadit ke známým místům.

https://www.seroundtable.com/google-ads-auto-location-extensions-31558.html

Google Ads API verze 8.0

Google vydal novou verzi 8.0 Google Ads API, která obsahuje spoustu nových funkcí.  Například strategie nabídek napříč účty nebo nový zdroj Accessible Bidding Strategy a je jich mnohem a mnohem více. Celý seznam naleznete v odkazu níže.

https://searchengineland.com/google-released-google-ads-api-version-8-0-349446

Kreativní studio Google Ads

Google spustil unikátní projekt pro vytváření videoreklam a grafických zvukových reklam. Jmenuje se Ads Creative Studio a spojuje celou řadu nástrojů, které jste mohli dříve najít na YouTube, Display & Video 360 a Campaign Manager 360.

https://www.seroundtable.com/google-ads-creative-studio-31651.html

Google odkládá blokování cookies třetích stran

Google oznámil, že odkládá své plány s blokováním cookies třetích stran do konce roku 2023. Také pozastaví testování FLoC. Následné spuštění bude probíhat ve dvou fázích. 

https://www.seroundtable.com/google-delays-plans-to-block-cookies-pauses-floc-31657.html

Rozšíření o související videa

Tato rozšíření jsou nyní dostupná globálně pro všechny inzerenty Google Ads. To znamená, že pod videoreklamou v mobilní aplikaci YouTube se Vám může zobrazit seznam dvou až pěti souvisejících videí. Související videa si vyberete Vy sami a nastavíte je v sekci Nastavení kampaně. Můžete tak více upoutat své diváky.

https://support.google.com/google-ads/answer/10746067

Videokampaně vyzývající k akci

Nově budou mít tyto videokampaně zavedené skóre optimalizace. To Vám pomůže zvýšit výkon kampaní. Stejně, jako je tomu u ostatních kampaní, bude se výkon pohybovat v rozmezí 0% až 100%. U videokampaní vyzývajících k akci bude nové doporučení a to takové, které Vám pomůže dodržovat  doporučené postupy, aby Vaše kampaň byla co nejúčinnější.  

https://support.google.com/google-ads/answer/10773813

Konec TrueView reklamy

Inzerenti budou moci vytvářet reklamy TrueView  pro akce pouze do 30. Září 2021. Začátkem roku 2022 budou tyto reklamy převedeny na Videokampaně. Videokampaně totiž přinášejí o 20% více konverzí a kromě toho můžete využít mnohem více formátů reklam.

https://searchengineland.com/trueview-for-action-campaigns-will-be-transitioned-into-video-action-campaigns-in-early-2022-349551

Reklamy na falešných zpravodajských webech

Nová data ukazují, že pokud inzerenti nevěnují dostatečnou pozornost svým vylučujícím seznamům, může se stát, že jejich reklamy se až z poloviny mohou objevovat u falešných online zpráv. Dle vědců to opravdu může být až 48% provozu reklam.

https://searchengineland.com/new-research-shows-google-serves-almost-half-of-all-ad-traffic-on-fake-news-sites-349702

Zjednodušení reklam na YouTube

Google zjednodušuje vytváření reklam na YouTube pro malé a střední podniky. Nový pracovní postup je celosvětově dostupný pro mobilní zařízení i počítače. Inzerenti tak mohou zahájit vytvoření reklamy jednoduše přidáním videa, výběrem publika a stanovením rozpočtu. Spolu s novým postupem zavádí také zjednodušený řídící panel metrik kampaně.

https://searchengineland.com/google-simplifies-youtube-ad-creation-for-smbs-349736

Konec klíčových slov s modifikátorem volné shody od července

Do konce července 2021 bude Google postupně ukončovat podporu klíčových slov s modifikátorem volné shody. Takováto klíčová slova již nebude možné vytvářet. Inzerenti však stále mohou upravovat atributy svých klíčových slov – například stav nebo nabídku.

https://searchengineland.com/advertisers-will-lose-the-ability-to-create-new-bmm-keywords-in-late-july-349971

Na závěr jen informace o konaném Sklik expert fóru 2021, které proběhlo 10.6.2021 a představilo spoustu novinek, které Sklik chystá. Mezi ně patří například porovnávání období pomocí grafu nebo propojení Skliku a Zboží.cz. Máme se na co těšit.

+ příspěvky

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru