Brand Safety aneb Reputace značky

Podstatná část nákupů se dnes odehrává v online prostoru, o tom asi nemá smysl polemizovat. Pokud chcete v tomto prostoru uspět, musíte splňovat určité požadavky v podobě perfektně vytvořeného plánu podnikání a systematicky začít budovat dobré jméno své firmy. Budování dobrého jména své firmy je nekonečná záležitost a je nezbytné se zaměřit i na reputaci (pověst) značky. Termín „reputace značky“ je užíván především v online prostoru a můžeme ho chápat jako opatření chránící inzerenta před zobrazením online reklamy v kontextu se škodlivým nebo závadným obsahem. Takovým obsahem mohou být například weby nebo články věnující se drogám, násilí nebo takové, které jsou určené pouze pro dospělé publikum.Zjednodušeně řečeno jsou to takové webové stránky, které mohou poškodit naši značku.

V přeneseném slova smyslu lze říci, že reputace značky také spočívá v zobrazení obsahu reálným uživatelům na viditelných pozicích. To znamená vytvoření takové reklamy, která zasáhne ty správné uživatele, na správném místě a ve správný čas. Pokud byste chtěli reputaci značky pojmout opravdu komplexně, přihlédněte i k podobě webu, na kterém se reklamy zobrazují, protože i to přispívá nemalou měrou ke vnímání značky spotřebiteli, což může do značné míry ovlivnit výsledky celé kampaně, ať už pozitivně či negativně.

Branding Webmium

Reputace není pouze o zobrazování reklam na vhodných stránkách. S tímto termínem se setkáváme i mimo online prostor, protože i tam je potřeba chránit dobré jméno firmy, například v případě nečestného jednání Vaší konkurence.

Možná si teď říkáte, proč byste se měli zabývat ochranou a reputací své značky. Uveďme si několik příkladů toho, proč je dobré chránit dobré jméno Vaší firmy.

  • Více než 3/4 lidí důvěřuje online recenzím, stejně jako osobnímu doporučení.
  • Pokud se budete dobře o svoji značku starat, ponese více ovoce.
  • Špatná reputace Vaší značky může vést k rychlému konci Vašeho podnikání.
  • Soustavně nepracovat na budování Vaší značky není krok správným směrem. Mnohem horší, ale je, pokud je Vaše značka spojena s negativní pověstí.
  • Spravovat reputaci své značky je nutné i z důvodu konkurence na trhu. Nezřídka se stává, že Vaši konkurenti záměrně poškozují Vaši značku, a o to větší úsilí byste měli její správě věnovat.
  • Názory, ohlasy a recenze – to vše tvoří reputaci Vaší značky. Většina z nich se v dnešní době odehrává v online prostoru. Nutno dodat, že takové ohlasy nemusí být vždy pravdivé a mohou být mnohdy spojeny s negativními emocemi. Pokud bychom s těmito reakcemi dostatečně nepracovali, mohlo by dojít k poškození dobrého jména Vaší společnosti.

Výše uvedené body bychom mohli shrnout do jednoduchého hesla: 

„Starejte se o reputaci své značky dlouhodobě, soustavně a aktivně. Jestliže, tak neučiníte Vy, učiní to za Vás někdo jiný, avšak ne s dobrým úmyslem pomoci Vám“. 

Při reputaci značky je dobré uvědomit si, že se jedná o souhrn činností, které jdou ruku v ruce s procesy budování značky. Jinými slovy to znamená, že nemá smysl, se zabývat ochranou své značky, pokud se soustavně nezabýváte jejím budováním.

Staráte se o svůj brand, ale nejste spokojeni s výsledky? Chcete se dozvědět více o všech možnostech budování a ochrany brandu, které online svět nabízí? Nebo je to pro Vás zcela nový pojem a chcete se dozvědět více? Pak nás zkontaktujte prostřednictvím e-mailu info@webmium.cz nebo vyplňte formulář na naších stránkách webmium.cz/kontakt a my se Vaším otázkám budeme věnovat.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Přejít nahoru